Mieszkańcy Nowej Huty, pasażerowie komunikacji miejskiej, skarżą się na niedostateczną ilość ławek na przystankach. Ratusz zapowiada, że będzie analizowane, gdzie dodatkowe siedziska mogą się pojawić.
W sprawie dodatkowych ławek na przystankach węzłowych w Nowej Hucie oraz ścian bocznych wiat przystankowych do władz Krakowa zwrócił się przewodniczący rady miejskiej Rafał Komarewicz. Jak podkreśla, zgłosili się do niego mieszkańcy Nowej Huty z prośbą o zamontowanie w ich dzielnicy dodatkowych ławek na węzłowych przystankach – np. tramwajowym na ul. Struga.
– Poinformowali mnie, iż z tych przystanków korzysta bardzo dużo osób starszych, niejednokrotnie z niepełnosprawnościami. Niestety jednocześnie na dotychczasowo zamontowanej jednej ławce usiąść mogą tylko około cztery osoby, pozostali opierają się o barierki. Jest to dla nich bardzo niewygodne, a także męczące. Dodatkowo przystanek tramwajowy na ulicy Czyżyny nie posiada bocznej ściany, co w czasie deszczu sprawia, że ludzie oczekujący na tramwaj mokną – opisuje przedstawiciel krakowian.
W odpowiedzi zastępca prezydenta Krakowa Jerzy Muzyk poinformował, że „każdorazowo w przypadku pisemnych lub telefonicznych zgłoszeń mieszkańców w sprawie montażu dodatkowych ławek przystankowych na peronach Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie przeprowadza analizę możliwości zwiększenia ich liczby w danym miejscu”.
– W przypadku pozytywnego wyniku analizy, m.in. pod względem wymaganego miejsca na ustawienie dodatkowej infrastruktury oraz możliwości finansowych, ZTP zleca ich montaż. Na wspomnianym w interpelacji przystanku tramwajowym pn. „Struga”, w obu kierunkach, ławki są wyłącznie pod wiatami przystankowymi. Organizator transportu publicznego w Krakowie przeanalizuje możliwość montażu w tym miejscu dodatkowych ławek – zapewnił.
Jednak jak dodał, jeśli chodzi o wiatę znajdującą się na przystanku tramwajowym pn. „Czyżyny”, to ze względu na brak zapewnienia odpowiednich parametrów ciągu pieszego peronu (zbyt wąski peron powodujący zagrożenie bezpieczeństwa pasażerów) wiata z wąską ścianą boczną nie uzyskała stosownego uzgodnienia.
– W celu zapewniania jak największej możliwej ochrony pasażerów przed warunkami atmosferycznymi zamontowana została, po uzyskaniu zgody zarządcy infrastruktury drogowej, wiata wspornikowa – dodał Muzyk.