Jest duża szansa, że wiosną pojedziemy tunelem wzdłuż Opolskiej, bo prace są prowadzone mimo zimy.
Budowa tunelu na ulicy Opolskiej jest mocno zaawansowana. Do wykonania pozostało dokończenie stropu i roboty towarzyszące: dylatacje, izolacje, odwodnienie, zasypki i wykonanie warstwy drogowej wewnątrz tunelu. ZIM informuje, że zakończenie inwestycji nastąpi w II kwartale tego roku.
Budowany na Opolskiej dwukomorowy tunel drogowy o długości 100 m będzie miał po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Konstrukcja znajduje się ok. 7,5 m pod ziemią. Budowa rozpoczęła się w marcu ub. roku od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Potężna maszyna, metr za metrem wybierała grunt, a w jego miejsce wylewano kolejne, wykonane ze zbrojonego betonu segmenty ścian. W kolejnym etapie przygotowano drogi łącznikowe dla kierowców i wyremontowano stare jezdnie Opolskiej. Teraz firmy budują żelbetowy strop nad tunelem.
Dzięki budowie jezdni pod ziemią tramwaje jadące na północ nie będą blokować ruchu tranzytowego wschód – zachód. W tym momencie Opolska pełni rolę północnej obwodnicy Krakowa. Zmieni się to za kilka lat, po oddaniu odcinka drogi ekspresowej S52 od węzła Modlnica do węzła Mistrzejowice. Tunel natomiast jest jednym z 7 obiektów inżynierskich realizowanych w ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej.