Na najbliższej sesji Rady Miasta Krakowa będą omawiane założenia ,, Studium wykonalności szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie”. Ustalenia będą kluczowe dla przyszłości projektu, który zdaniem wielu urzędników, radnych, ale i samych mieszkańców, usprawniłby ruch w Krakowie.
W założeniach premetro planowo ma mieć 22 kilometry. Trasa ma biec od ul. Jasnogórskiej na Bronowicach do Wzgórz Krzesławickich i składać się z 32 stacji. Opracowany wariant przez autorów ma mieć częściowo przebieg tunelowy, część będzie poprowadzona estakadą. Odcinek tunelowy ma obejmować głównie rejon centralny oraz rejon wieloprzesiadkowy na Bronowicach, czyli miejsca o największych utrudnieniach sieci tramwajowych. W pozostałych miejscach przebieg premetra ma być nadziemny, wykorzystując istniejące linie komunikacyjne oraz uwzględniając w przyszłości powstające estakady.