fbpx
Kraków

Już jest raport z konsultacji społecznych ws. nowej pętli i parkingu przy przystanku SKA

Fot. FB/Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie

Ostatnie miesiące były czasem intensywnych konsultacji społecznych związanych z projektem integracji przystanku komunikacji miejskiej z przystankiem kolejowym. Konsultacje, które trwały od 22 czerwca do 14 lipca bieżącego roku, wywołały skrajne reakcje ze strony mieszkańców, którzy wyrażali zarówno swoje poparcie, jak i obawy związane z planowanym przedsięwzięciem.

Projekt integracji przewiduje rozbudowę ul. Studniarskiego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i wyznaczenie ogólnodostępnych miejsc postojowych, budowę pętli autobusowej oraz parkingu „Parkuj i jedź” o pojemności około 105 pojazdów. Koncepcja obejmuje również stworzenie miejsc postojowych przy ulicy Studniarskiego, budowę chodników, parkingu dla rowerów oraz dróg przeznaczonych dla cyklistów. Istotnym elementem projektu jest również zamknięcie obecnego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Studniarskiego przez linię kolejową nr 094 Kraków – Oświęcim.

W raporcie przedstawiono wyniki konsultacji społecznych. Uwagi i sugestie zgłoszone przez uczestników w formularzach konsultacyjnych oraz podczas spotkań konsultacyjnych były dokładnie analizowane. W efekcie procesu konsultacji ujawniły się różne opinie społeczności lokalnej.

Część uczestników wyraziła poparcie dla budowy parkingu ogólnodostępnego oraz parkingu P+R, widząc w tym rozwiązaniu potencjał poprawy dostępności komunikacji publicznej. Niemniej jednak, nie można pominąć faktu, że projekt spotkał się również z głosami przeciwnymi oraz krytycznymi opiniami wobec samej koncepcji.

Podczas trwania procesu konsultacji starano się wychwycić szczegółowe kwestie, które były później omawiane w bardziej szczegółowych konsultacjach. Mieszkańcy wyrazili nie tylko swoje oczekiwania, ale także obawy związane z projektem, takie jak ingerencja w tereny prywatne lub zielone obszary oraz potencjalny wzrost ruchu ulicznego, hałasu i emisji spalin na pobliskich ulicach.

Rozmowy z uczestnikami konsultacji oraz zgłoszone uwagi pozwoliły na zrozumienie różnorodnych oczekiwań i perspektyw wobec projektu. Jednym z kluczowych wyzwań było dostosowanie projektu do zwiększonego ruchu pojazdów komunikacji miejskiej wzdłuż ul. Studniarskiego, co stanowi część ogólnej polityki transportowej miasta Krakowa.

Koncepcja projektu została opracowana z uwzględnieniem wcześniejszych uwag i wytycznych miejskich jednostek.