fbpx
Komunikacja

Kierowca „Bolta” jechał pod prąd ul. Stella Sawickiego. Jest oświadczenie firmy w tej sprawie

fot. Proxima Studio - stock.adobe.com

Kilka dni temu jeden z pojazdów firmy Bolt został zauważony, jak jedzie ul. Stella Sawickiego i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pojazd… jechał pod prąd. Wszystko udało się zarejestrować i film pojawił się na jednym z portali.

Do zdarzenia doszło w połowie sierpnia ok. godz. 2 w nocy. Jeden z kierowców zwrócił uwagę na pojazd oznaczony jako „taksówka” Bolt. Samochód jechał ul. Stella Sawickiego, ale… pod prąd. Ze wstępnych ustaleń wynika, że za kierownicą siedział 26-letni Polak. Do sprawy odniosła się firma Eris Partner, do której należy samochód i która opublikowała w Internecie oświadczenie w tej sprawie:

„W nawiązaniu do incydentu z udziałem naszego kierowcy, który miał miejsce na terenie Krakowa i został zarejestrowany przez jednego z uczestników ruchu drogowego, pragniemy przedstawić wyniki naszego wewnętrznego dochodzenia, które każdorazowo w takich sytuacjach jest przeprowadzane.

Zdarzenie miało miejsce na ulicy Stella Sawickiego w Krakowie, która jest ulicą dwujezdniową, mającą dwa pasy ruchu w każdą ze stron. Dnia 15 sierpnia o godzinie 1:56 (w nocy) zauważono jeden z naszych pojazdów poruszających się w kierunku przeciwnym do obowiązującego, po niewłaściwej stronie jezdni (“pod prąd”).

Zdarzenie to spotkało się z natychmiastową reakcją ze strony naszej firmy, gdyż takie zachowania są absolutnie nieakceptowalne i sprzeczne z naszymi standardami.

Bezpośrednio po powzięciu informacji o incydencie współpraca z kierowcą została rozwiązana w trybie natychmiastowym, a informacje o incydencie zostaną przekazane do pośredników w przewozie osób (Uber, Bolt, FreeNow) stosownie do art. 27e ust. 10 Ustawy o Transporcie Drogowym, aby zminimalizować prawdopodobieństwo ponownego podjęcia przez rzeczonego kierowcę pracy w tym zawodzie.

Pragniemy również poinformować, że kierowca, który był sprawcą wykroczenia jest 26 letnim obywatelem Polski, posiadającym polskie prawo jazdy od 5 lat i posiada pełne kwalifikacje wymagane do wykonywania zawodu kierowcy TAXI. Warto zaznaczyć, że ponad 94% kierowców zatrudnionych pod marką ERES Partner to obywatele Polski, a wszyscy nasi kierowcy posiadają polskie prawo jazdy.

Firma ERES Partner przywiązuje ogromną wagę do jakości świadczonych przez nas usług oraz do odpowiedzialności, jaką ponosimy za zatrudnionych kierowców.

Szkolenia i Weryfikacja Kierowców: Każdy kierowca zatrudniony w naszej firmie przechodzi pełne szkolenie z zakresu obsługi pojazdów, przepisów ruchu drogowego oraz zasad świadczenia usług taksówkowych. Ponadto, przed zatrudnieniem przeprowadzamy szczegółową weryfikację kandydatów, sprawdzając ich niekaralność, ważność badań lekarskich i psychologicznych oraz zgłaszając kierowcę do urzędu miasta w celu uzyskania jego uprawnień jako kierowcy taxi.

Monitoring Przejazdów: W celu zapewnienia bezpieczeństwa i jakości usług, monitorujemy wszystkie przejazdy za pomocą systemów GPS. Każde wykroczenie, takie jak przekroczenie dozwolonej prędkości, jest natychmiast raportowane przez system, a my podejmujemy odpowiednie kroki, aby wyjaśnić sytuację bezpośrednio z kierowcą.

Reakcja na Nadużycia: Wszelkie zgłoszenia dotyczące nadużyć przez naszych kierowców są skrupulatnie weryfikowane. W przypadku stwierdzenia rażących naruszeń, niezwłocznie rozwiązujemy umowę z takim kierowcą.

Dbałość o Jakość: Dokładamy wszelkich starań, aby jakość naszych usług była na jak najwyższym poziomie. Aktywnie uczestniczymy w spotkaniach organizowanych przez Urząd Miasta, na których omawiane są kwestie związane z jakością usług taxi, zgłaszając nasze propozycje i uwagi oraz wysłuchując propozycji innych podmiotów.

Wyrażamy głębokie ubolewanie w związku z zaistniałą sytuacją, która jest absolutnie sprzeczna z naszymi standardami. Jak wspomnieliśmy na wstępie – spotkała się ona z surowymi konsekwencjami wobec kierowcy. Jednocześnie prosimy wszystkich, którzy byli świadkami podobnych zdarzeń lub innych nadużyć ze strony naszych kierowców, o natychmiastowe zgłaszanie ich do nas.

Nasza infolinia jest czynna 24/7, więc mogą Państwo skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo, a my niezwłocznie podejmiemy odpowiednie działania.

Chociaż robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić wysoką jakość usług, mamy do czynienia z czynnikiem ludzkim, który czasami może zawieść. Pod szyldem ERES Partner pracuje ponad tysiąc kierowców na terenie Krakowa – nie sposób w 100% wyeliminować pomyłki i ludzkie błędy. Niemniej jednak, zawsze dążymy do jak najszybszego i skutecznego rozwiązania takich sytuacji.

Z poważaniem,

Zespół ERES Partner”