Krakowska straż miejska rozpoczęła poszukiwania nowych funkcjonariuszy. W sumie jest do dyspozycji aż 30 wakatów. O pracę nie będzie jednak łatwo, bo kandydaci będą musieli wykazać się m.in. nieposzlakowaną opinią, ale również… sprawnością fizyczną.
Rekrutacja jest podzielona na trzy etapy. Pierwszy z nich, to dostarczenie niezbędnych dokumentów w nieprzekraczalnym terminie do 31 maja br. Drugim etapem będzie test wiedzy, który obejmuje zagadnienia z zakresu wiedzy ogólnej, w tym:
- Podstawowe informacje o Straży Miejskiej Miasta Krakowa
- Samorząd terytorialny ze szczególnym uwzględnieniem samorządu gminnego
- Konstytucja – Sejm, Senat, Prezydent RP
- Podstawy topografii miasta
Trzecim etapem jest test sprawnościowy, w którym kandydaci na funkcjonariuszy Straży Miejskiej będą musieli wykonać i zaliczyć podstawowe zadania:
- Skok w dal z miejsca
- Rzut piłką lekarską (5 kg mężczyźni, 3 kg kobiety)
- Zwis na drążku
- Plank (deska)
- Bieg wahadłowy 10 x 10 metrów.
Poniżej prezentujemy wymogi formalne i dodatkowe informacje dla kandydatów.
- Wymagania formalne:
- obywatelstwo polskie,
- ukończony 21 rok życia,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- wykształcenie średnie,
- nienaganna opinia,
- sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
- niekaralność sądowa za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- uregulowany stosunek do służby wojskowej.
2. Wymagania dodatkowe:
- wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: prawo, administracja, bezpieczeństwo narodowe,
- ukończony kurs podstawowy dla strażników gminnych/miejskich,
- zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
- znajomość języków obcych,
- umiejętność obsługi komputera,
- znajomość topografii Krakowa,
- prawo jazdy kat. B,
- umiejętność podporządkowania się szczególnej dyscyplinie służbowej,
- umiejętność pracy w grupie,
- odporność na stres.
3. Zakres obowiązków:
- ochrona porządku publicznego na terenie Miasta Krakowa,
- realizacja zadań i obowiązków nałożonych przez ustawę o strażach gminnych i akty prawa
- miejscowego.
4. Warunki pracy i płacy:
- praca patrolowa w terenie,
- trzy zmiany,
- 8 lub 12 godzin dziennie w równoważnym systemie czasu pracy,
- przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy przez wszystkie dni tygodnia,
- umowa o pracę na czas określony,
- wynagrodzenie zasadnicze 3 100 zł brutto (w trakcie trzymiesięcznego szkolenia podstawowego), 3 450 zł brutto (po ukończeniu szkolenia podstawowego i zdaniu egzaminu),
- dodatek za wieloletnią pracę (5-20%) uzależniony od posiadanego stażu pracy,
- dopłaty do godzin nocnych, nadliczbowych,
- premia regulaminowa (po ukończeniu szkolenia podstawowego i zdaniu egzaminu),
- system nagród uznaniowych,
- dodatkowe roczne wynagrodzenie, tzw. „trzynasta pensja”,
- bogaty pakiet świadczeń socjalnych,
- możliwość skorzystania z pakietów ubezpieczeń medycznych.
- 5. Wymagane dokumenty:
- CV,
- kwestionariusz personalny kandydata,
- książeczka wojskowa (kserokopia stron z wpisami, oryginał do wglądu),
- dokumenty poświadczające wykształcenie (kserokopie, oryginały do wglądu),
- oświadczenie własne kandydata o niekaralności.
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Aplikacje można składać osobiście lub za pośrednictwem poczty pod adresem:
Straż Miejska Miasta Krakowa
ul. Dobrego Pasterza 116
31-416 Kraków
oraz w formie elektronicznej na adres kadry@strazmiejska.krakow.pl
w terminie od dnia 20 lutego 2020 r. do dnia 31 maja 2020 r. do godz. 1200