Miasto kontynuuje inwestycyjną ofensywą, tym razem szuka pomysłu na zagospodarowanie komunikacyjne okolic Walcowni, która niebawem ma się wzbogacić m.in. w zintegrowany węzeł przesiadkowy, który połączy kolej z miejskimi tramwajami oraz ruch samochodowy dzięki parkingowi Park&Ride. Nie oznacza to jednak jeszcze startu inwestycji.
Miejscy urzędnicy chcą, by niebawem w rejonie Luboczy i Walcowni powstał węzeł, który zapewni lepsze skomunikowanie trochę zapomnianych terenów. To istotne nie tylko dla mieszkańców, ale również ewentualnych inwestorów, którzy w przyszłości mogą być zainteresowani lokowaniem swoich pieniędzy na tych terenach.
Ogłoszony przez miasto przetarg zakłada przygotowania trzech wariantów rozwiązania, które połączy przystanek kolejowy Lubocza z pętlą tramwajową Walcownia. Do tego istotne jest zlokalizowanie parkingu Park&Ride oraz wzięcie pod uwagę dobrego skomunikowania i połączenia planowanego w tym rejonie węzła drogi S7.
Urzędnicy chcą, by wykonawca wziął pod uwagę również rowerzystów, bo nowa inwestycja ma być połączona z głównymi drogami rowerowymi oraz zadaszonym stanowiskiem dla przynajmniej 30 rowerów zarówno na przystanku kolejowym, jak i pętli Walcownia. Projektanci będą musieli zastanowić się również nad bezkolizyjnym przekraczaniem torów na ul. Blokowej na przykład przy wykorzystaniu tunelu lub estakady.
W ramach inwestycji rozważane jest również m.in. rozbudowanie peronów kolejowych oraz poszerzenie torowiska o dodatkowy tor i zaprojektowanie pętli biorąc pod uwagę potrzeby wszystkich pasażerów, w tym również osób niepełnosprawnych, dla których inwestycja ma być w pełni przystosowana. Wykonawca oprócz planów będzie musiał przeprowadzić również niezbędne analizy i pomiary oraz uzyskać opinie stosownych instytucji, oraz przeprowadzenie konsultacji społecznych. Na oferty miasto czeka do 8 lutego.
fot. Photo Mix/Pixabay