fbpx
Komunikacja

MPK wybiera dostawców nowoczesnych tramwajów. Otwarto koperty…

Krakowskie MPK planuje zakup 90 nowych tramwajów, które mają uzupełnić tabor przewoźnika. Wczoraj otwarto koperty z ofertami przedstawionymi w przetargu. Swoje propozycje przedstawiły w sumie dwie firmy, które spełniają kryteria przyjęte przez MPK.

MPK Planuje zakup 90 nowoczesnych tramwajów, które będą jednak różniły się od siebie specyfikacją techniczną i wyposażeniem:

  • do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 32-34 m
  • do 30 tramwajów dwukierunkowych o długości 32-34 m
  • do 30 tramwajów jednokierunkowych o długości 42-45 m

Dostawą do 30 nowych tramwajów jednokierunkowych o długości 32-34 m są zainteresowani dwaj dostawcy:

  • Konsorcjum Stadler Polska i Stadler Środa z ceną 18 051 000 zł netto za jeden wagon
  • Bozankaya  Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat SA z ceną 12 160 000 zł netto za jeden wagon

Dostawą do 30 nowych tramwajów dwukierunkowych o długości 32-34 m także są zainteresowani dwaj dostawcy:

  • Konsorcjum Stadler Polska i Stadler Środa z ceną za jeden wagon 20 474 000 zł netto za jeden wagon
  • Bozankaya  Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat SA z ceną 12 551 000 zł netto za jeden wagon

Dostawą do 30 nowych tramwajów jednokierunkowych o długości 42-45 m jest zainteresowany jeden dostawca:

  • Bozankaya  Otomotiv Makina Imalat Ithalat Ve Ihracat SA z ceną 16 331 000 zł netto za jeden wagon

Analiza wniosków

Wszystkie przesłane do MPK SA w Krakowie oferty będą dokładnie sprawdzane i weryfikowane. Po upewnieniu się, że producenci dołączyli wszystkie wymagane dokumenty i spełnili wszystkie wymagania zostanie wybrana najlepsza oferta. Kryterium wyboru jest nie tylko cena, ale także warunki techniczne.

Liczba tramwajów, którą ostatecznie uda się zamówić będzie zależała od możliwości finansowych MPK w Krakowie oraz uzyskanych środków zewnętrznych. Krakowski przewoźnik przygotowuje już wniosek o dofinansowanie do zakupu 30 tramwajów w ramach programu FEnIKS.

Decydując o zakresie zamówienia i rodzaju tramwajów, które będą kupowane, MPK SA brało pod uwagę zarówno oczekiwania pasażerów, jak również intensywny rozwój sieci torowisk w Krakowie (trwają prace przy budowie linii do Mistrzejowic, a w planach miasta jest powstanie kilku kolejnych tras, w tym m.in. na Azory).

MPK planuje, że po dostawie nowych wagonów z ruchu zostaną wycofane wszystkie tramwaje bez niskiej podłogi i klimatyzacji.