Wraz z powiększaniem liczby pojazdów elektrycznych, MPK dba także o rozwój infrastruktury do ich ładowania. Wkrótce na terenie miasta pojawi się 7 nowych stacji szybkiego ładowania, a także co najmniej 35 stacji do wolnego ładowania.
Budowa nowych stacji to proces wymagający czasu i nakładów finansowych. Jednak jest to inwestycja, która ma kluczowe znaczenie dla rozwoju elektromobilności w Krakowie. Dzięki niej autobusy elektryczne będą mogły sprawniej obsługiwać pasażerów.
Najwcześniej, bo jeszcze w tym roku, pojazdy zasilane energią elektryczną będą się ładować w nowej lokalizacji przy pętli Rżąka (to lokalizacja wybrana z myślą o pojazdach kursujących na linii nr 144). W następnej kolejności ładowarki zostały zaplanowane na pętli Azory, na Wzgórzach Krzesławickich oraz przy al. Przyjaźni. Planowane jest także zwiększenie liczby stacji do ładowania na pętli Os. Kurdwanów. W sumie będzie to siedem nowych stacji do szybkiego ładowania, gdzie kierowcy będą mogli doładowywać autobusy między kursami. A to jeszcze nie wszystkie lokalizacje, w których w przyszłości krakowski przewoźnik chce wybudować nowe ładowarki. MPK ma także plan budowy co najmniej 35 stacji do wolnego ładowania przez pantograf na terenie zajezdni autobusowej Wola Duchacka. Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie efektywności wykorzystania autobusów elektrycznych, których już teraz w Krakowie jest 121.