fbpx
Komunikacja

Nadciągają zmiany w obsłudze pasażerów krakowskiego MPK

Nadciągają zmiany dla pasażerów MPK. Od 1 lipca dotychczasowe Punkty Sprzedaży Biletów zostaną przejęte przez Zarząd Transportu Publicznego i przekształcone w Punkty Obsługi Pasażerów. Co to oznacza w praktyce? Zmieni się nieco zakres usług oferowanych przez punkty, a część z nich zmieni też swoją lokalizację. W pojazdach MPK pojawią się również dodatkowe kontrole biletów.

Do tej pory Punkty Sprzedaży Biletów prowadzone były przez MPK. Oferowano w nich głównie zakup biletów okresowych oraz wyrabianie specjalnych kart. Teraz oferta usług zostanie zwiększona. Pasażerowie będą mogli m.in.:

  • złożyć wniosek o wydanie karty miejskiej,
  • doładować karty miejskie biletami okresowymi,
  • wyrobić duplikat kart mieszkańca ze zdjęciem,
  • złożyć reklamację dotyczącą kart miejskich.

ZTP zamierza również zwiększyć liczbę kontroli biletów i to poza usługami oferowanymi przez zewnętrznego wykonawcę. Zarząd chce utworzyć swoje własne patrole, które odwiedzą pojazdy KMK. To oznacza poszukiwanie nowych pracowników. Poszukiwane są osoby z doświadczeniem na podobnym stanowisku, wykształceniem co najmniej średnim, niekarane oraz posiadające dobrą znajomość języka polskiego i angielskiego. Konieczne jest również odbycie odpowiedniego szkolenia i pozytywne zdanie końcowego egzaminu.