To ważna informacja dla rodziców dzieci autystycznych. W Szkole Podstawowej nr 142 otwarto specjalną salę terapeutyczną. Może z niej korzystać każde dziecko – nie tylko uczniowie.
To ważne, nowe miejsce na mapie Krakowa. W Szkole Podstawowej nr 142 im. Tadeusza Kościuszki przy ul. Drożyska otwarto nowoczesną salę sensoryczną. Posłuży ona pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, opóźnieniami rozwojowymi czy też innymi indywidualnymi potrzebami.
To druga sala sensoryczna ufundowana przez Krakowski Holding Komunalny SA na terenie Nowej Huty.
Co bardzo ważne, z sal tych korzystać mogą wszystkie dzieci i młodzież – nie tylko uczniowie szkoły.
– Kolejna sala sensoryczna, gotowa do użytkowania przez najmłodszych, jest przykładem ścisłej współpracy pomiędzy lokalnymi władzami Dzielnicy XVIII a przedstawicielami Ekospalarni, która znajduję się na jej terenie. Wierzymy, że ta nowoczesna przestrzeń pozwoli dobrze służyć dzieciom, oraz ich nauczycielom. Inwestycja w młode pokolenia zawsze będzie dla nas ważna – podkreśla prezes KHK SA Tadeusz Trzmiel.
Szkoła Podstawowa nr 142 została wyposażona w nowoczesne pomoce sensoryczne, które obejmują System SENSIS do Terapii Integracji Sensorycznej, zawieszono obręcze, elastyczną trampolinę, specjalistyczne materace, kołyski oraz terapeutyczną beczkę. Urządzenia te mają na celu wspieranie właściwych postaw uczestników takich jak: rozwój ruchowy, psychiczny czy zmysłowy uczniów. Są niezwykle cennymi narzędziami do pracy w procesie edukacyjnym z dziećmi i młodzieżą.
Jak podają eksperci, integracja sensoryczna jest kluczowa dla ogólnego rozwoju dziecka. Umiejętności niezbędne do relacji z otoczeniem i nauki rozwijają się stopniowo wraz z dojrzewaniem układu nerwowego. Wymagają bodźców stymulujących zmysły, współpracy mózgu i integrowania funkcji. Obejmują koncentrację, organizację, naukę, myślenie abstrakcyjne, samoakceptację opanowanie i pewność siebie.