fbpx
Komunikacja

Tramwaj do Górki Narodowej ruszył! To jednak jeszcze nie koniec inwestycji

fot. Facebook.com/Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie

Na ten moment mieszkańcy północnej części Krakowa czekali długo. Tramwaj do Górki Narodowej rozpoczął dziś kursowanie. I choć o poranku pojawiły się chwilowe problemy z napięciem w trakcji, to MPK zapewnia, że kursowanie linii nie jest zagrożone.

O poranku, zgodnie z zapowiedziami Andrzeja Kuliga sprzed kilku tygodni, uczniowie mogli wyjechać na rozpoczęcie roku szkolnego nową linią tramwajową. To nie oznacza jednak jeszcze końca remontu i inwestycji, która zakłada m.in. przebudowę dróg oraz budowę parkingu Park&Ride.

W pierwszej fazie do użytku udostępniono skróconą część trasy. Tramwaje kursują do przystanku końcowego „Papiernie Prądnickie” przy ul. Banacha według następujących rozkładów i siatki połączeń:

Linie tramwajowe:

  • linia 5 zostanie przywrócona i będzie kursować po trasie czasowo-zmienionej (skróconej) Krowodrza Górka P+R – Wańkowicza;
  • linia 18 będzie kursować po nowej, stałej trasie (wydłużonej): Czerwone Maki P+R – … – Krowodrza Górka P+R – Ździebły-Danowskiego – Sosabowskiego – Pachońskiego – Siewna -Bociana – Papierni Prądnickich  – Górka Narodowa P+R;
    • linia na przedłużonej trasie będzie zatrzymywać się na przystankach: Pachońskiego P+R, Białoprądnicka, Górnickiego, Siewna Wiadukt, Bociana, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Papierni Prądnickich. Do czasu zakończenia budowy pętli tramwajowej Górka Narodowa P+R, przystankiem końcowo-początkowym będzie Papierni Prądnickich;
  • linia 19 zostanie przywrócona i będzie kursować po nowej stałej trasie (wydłużonej): Borek Fałęcki – … – Dworzec Towarowy – Prądnicka – Doktora Twardego – Ździebły-Danowskiego – Krowodrza Górka P+R;
  • linia 50 będzie kursować po nowej, stałej trasie (wydłużonej): Borek Fałęcki/Kurdwanów P+R – … – Krowodrza Górka P+R – Ździebły-Danowskiego – Sosabowskiego – Pachońskiego – Siewna -Bociana – Papierni Prądnickich  – Górka Narodowa P+R;
    • linia na przedłużonej trasie będzie zatrzymywać się na przystankach: Pachońskiego P+R, Białoprądnicka, Górnickiego, Siewna Wiadukt, Bociana, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Papierni Prądnickich. Do czasu zakończenia budowy pętli tramwajowej Górka Narodowa P+R, przystankiem końcowo-początkowym będzie Papierni Prądnickich.

Wszystkie linie tramwajowe będą kursować według zwykłych częstotliwości co: 5, 7.5 lub 15 minut.

Linie autobusowe:

  • linia 164 będzie kursować po nowej, stałej trasie: Piaski Nowe – … – AGH/UR – ul. Czarnowiejska, Armii Krajowej, Balicka, Brzezińskiego – Mydlniki Wapiennik P+R. W dni świąteczne trasa będzie skrócona do pętli Bronowice Małe.

Zasady zachowania ważności biletów

Bilety okresowe wykupione przed dniem 4 września 2023 r. na linie, których trasy ulegają zmianie, zachowują ważność zarówno na starej, jak i na nowej trasie tych linii do końca ich ważności.

Bilety okresowe wykupione od dnia 4 września 2023 r. na linie, których trasy ulegają zmianie, zachowują ważność tylko na nowej trasie tych linii do końca ich ważności.