GRUP MEDIAPRO z Hiszpanii i polska firma MEDIAPRO będą producentami sygnału telewizyjnego z III Igrzysk Europejskich w Krakowie. Podpisano kontrakt na 33 mln zł.
Przy produkcji sygnału z Igrzysk Europejskich będzie pracować ponad 750 osób, co najmniej 15 zewnętrznych jednostek nadawczych HD i najnowocześniejsze kamery (w tym Omnicam i Pole Cams). Transmitowane będą zmagania ze wszystkich 29 dyscyplin. Grupa będzie również odpowiedzialna za utworzenie, wyposażenie i zarządzanie Międzynarodowym Centrum Nadawczym (IBC).
– Współpraca ze światowym liderem w sektorze audiowizualnym, z ugruntowaną pozycją w świecie sportu, jest dla nas zaszczytem. Dzięki temu mamy pewność, że letnie rozgrywki dotrą do fanów sportu na całym świecie. Wspierając ulubionych sportowców przed telewizorami poczują się niemal tak, jak kibice zgromadzeni na arenach – podkreślił Marcin Nowak, prezes Komitetu Organizacyjnego Igrzysk Europejskich 2023.
Powstała w 1994 roku w Barcelonie GRUP MEDIAPRO może poszczycić się bogatym doświadczeniem w produkcji transmisji z najważniejszych multidyscyplinarnych wydarzeń sportowych. Koncern dysponuje flotą 99 zewnętrznych jednostek nadawczych i corocznie organizuje ponad 15 000 wydarzeń na żywo na całym świecie. W Europie GRUP MEDIAPRO produkuje i dystrybuuje transmisje meczów Ligi Narodów UEFA, Ligi Mistrzów UEFA i Ligi Europy UEFA.
-Cieszymy się, że wraz z naszym partnerem FESTIVAL GROUP możemy zostać producentem sygnału telewizyjnego z Igrzysk Europejskich. Jesteśmy zaszczyceni, że zostaliśmy wybrani do transmitowania tych Igrzysk do krajów Europy i całego świata. Wierzymy, że dzięki naszemu doświadczeniu w produkcji wydarzeń multidyscyplinarnych wspólnie ze Stowarzyszeniem Europejskich Komitetów Olimpijskich stworzymy najlepszą jak dotąd edycję Igrzysk Europejskich – dodał Óscar López, dyrektor handlowy i marketingowy w Mediapro Broadcast i Media Services w GRUP MEDIAPRO.
Polskim partnerem MEDIAPRO będzie FESTIVAL GROUP. Warszawska firma jest obecna na rynku produkcji telewizyjnych, filmowych i eventowych od 1999 roku i prowadzi własną platformę streamingową „WOW”. Specjalizuje się w produkcji i realizacji wymagających projektów telewizyjnych, w tym m.in. opartych na technologii wirtualnej.