„Na początku była woda”, a teraz jest hit Internetu. Hymn Krakowskich Wodociągów odśpiewany podczas obchodów 120-lecia przedsiębiorstwa, od kilku dni bije rekordy popularności w sieci. Doczekał się on już wielu przeróbek i memów. Swoje „trzy grosze” postanowiła dorzucić również wywodzącą się z Krakowa firma InPost.
Piosenka została wykonana podczas mszy świętej odprawianej w ramach uroczystości 120-lecia Krakowskich Wodociągów. Ze względu na obostrzenia epidemiologiczne uroczystość była transmitowana on-line. Utwór wzbudził ciekawość wielu internautów i szybko przekształcił się w viral podbijając sieć. Nie brakuje również memów i przeróbek opierających się na głównym motywie utworu.
Marketingowy sukces dostrzegają również w wodociągach, choć przekonują, że utwór nie powstał specjalnie na tę okazję. Internauci sami jednak okrzyknęli go Hymnem Krakowskich Wodociągów pt. „Czułe H2O”. Na rosnącej popularności utworu postanowił skorzystać również InPost, który w nowej kampanii nawiązuje do słów zawartych w „hymnie”. Słowa „Na początku była woda, czułe H2O” sparodiowano na „Na początku były paczki. Czuły foliopak…”. Posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę, bo internauci docenili kreatywność InPostu.
Niewykluczone, że sukces marketingowy zostanie wykorzystany również przez same wodociągi, które coraz głośniej zastanawiają się nad wykorzystaniem hasła i popularyzowaniem go w Internecie.