Kończy się budowa drugiego toru między stacją Kraków Główny a dworcem Kraków Płaszów. Dzięki temu większość składów, które teraz kończą kurs przy stacji Kraków Podgórze, będą mogły dojechać do centrum miasta.
Po zakończeniu prac przy budowie drugiego toru na odcinku pomiędzy Krakowem głównym a stacją Kraków Płaszów, więcej składów będzie mogło dojeżdżać do centrum. Najbardziej skorzystają na tym mieszkańcy Skawiny.
– Więcej pociągów będzie kierowanych na odcinku Podbory Skawińskie – Kraków Główny. Teraz większość tych składów kończy się na przystanku Kraków Podgórze. To się zmieni. Część z nich będzie wydłużonych do stacji Kraków Główny-mówi Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Najważniejsze prace zostały już ukończone i niebawem drugi tor powinien zostać oddany do użytku.
– W tej chwili rozciągamy sieć trakcyjną. Są też badania sterowania ruchem. Te rzeczy są ważne z uwagi na bezpieczeństwo prowadzenia ruchu – mówi Bogusław Pilujski, dyrektor kontraktu rozbudowy linii kolejowych w centrum Krakowa.
Nad Wisłą został również wybudowany nowy most, który będzie czynny najprawdopodobniej od połowy czerwca. Przez najbliższy miesiąc będą prowadzone na nim testy obciążeniowe konstrukcji.