Tegoroczny Krakowski Jarmark Świąteczny przeniesie się do… Internetu. Jeszcze w listopadzie zacznie działać specjalna platforma, która ma za zadanie promować krakowską ofertę świąteczną. Dzięki temu przedsiębiorcy i artyści proponujący m.in. ozdoby i stroiki świąteczne będą mogli dotrzeć do szerszego grona klientów.
„W te Święta zamawiam online!” – to specjalne hasło akcji wymyślonej przez Miasto Kraków. W ramach platformy powstanie mapa, na której znajdą się miejsca oferujące świąteczny asortyment. „Wszystko po to, by zachęcić mieszkańców do wspierania krakowskich i małopolskich przedsiębiorców oraz do zakupów świątecznych w globalnej sieci, a jednak bardzo lokalnie” – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta.
– Zapraszam Państwa do przygotowania i prezentacji za pośrednictwem interaktywnej mapy oferty, która jest dedykowana świętom Bożego Narodzenia. Mam nadzieję, że narzędzie to przyczyni się do zwiększenia popytu na asortyment oferowany przez lokalną przedsiębiorczość w tym trudnym dla krakowian okresie – tłumaczy prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
Wszyscy zainteresowani włączeniem się w internetowy projekt muszą jedynie wypełnić specjalną ankietę dostępną pod tym linkiem i określić oferowany przez siebie asortyment. Na podstawie tych informacji system umieści firmę, czy artystę na specjalnej mapie. Ma to być kolejny krok po uruchomieniu takich projektów jak „Jestem aktywny” czy „Mapy krakowskiej gastronomii”, którą według danych krakowskiego magistratu, odwiedziło już blisko 6 tys. osób.
To jedyna forma promowania produktów związanych ze świętami Bożego Narodzenia w tym roku. Tegoroczny, tradycyjny Jarmark Świąteczny na Rynku Głównym został bowiem odwołany. Powodem jest trwająca pandemia koronawirusa.
fot. Pixabay/Gerhard G.