fbpx
Kraków

Będzie więcej ławek na przystankach

Fot. ZDM Kraków

Mieszkańcy Nowej Huty, pasażerowie komunikacji miejskiej, skarżą się na niedostateczną ilość ławek na przystankach. Ratusz zapowiada, że będzie analizowane, gdzie dodatkowe siedziska mogą się pojawić. 

W sprawie dodatkowych ławek na przystankach węzłowych w Nowej Hucie oraz ścian bocznych wiat przystankowych do władz Krakowa zwrócił się przewodniczący rady miejskiej Rafał Komarewicz. Jak podkreśla, zgłosili się do niego mieszkańcy Nowej Huty z prośbą o zamontowanie w ich dzielnicy dodatkowych ławek na węzłowych przystankach – np. tramwajowym na ul. Struga. 

– Poinformowali mnie, iż z tych przystanków korzysta bardzo dużo osób starszych, niejednokrotnie z niepełnosprawnościami. Niestety jednocześnie na dotychczasowo zamontowanej jednej ławce usiąść mogą tylko około cztery osoby, pozostali opierają się o barierki. Jest to dla nich bardzo niewygodne, a także męczące. Dodatkowo przystanek tramwajowy na ulicy Czyżyny nie posiada bocznej ściany, co w czasie deszczu sprawia, że ludzie oczekujący na tramwaj mokną – opisuje przedstawiciel krakowian.

W odpowiedzi zastępca prezydenta Krakowa Jerzy Muzyk poinformował, że „każdorazowo w przypadku pisemnych lub telefonicznych zgłoszeń mieszkańców w sprawie montażu dodatkowych ławek przystankowych na peronach Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie przeprowadza analizę możliwości zwiększenia ich liczby w danym miejscu”.

– W przypadku pozytywnego wyniku analizy, m.in. pod względem wymaganego miejsca na ustawienie dodatkowej infrastruktury oraz możliwości finansowych, ZTP zleca ich montaż. Na wspomnianym w interpelacji przystanku tramwajowym pn. „Struga”, w obu kierunkach, ławki są wyłącznie pod wiatami przystankowymi. Organizator transportu publicznego w Krakowie przeanalizuje możliwość montażu w tym miejscu dodatkowych ławek – zapewnił.

Jednak jak dodał, jeśli chodzi o wiatę znajdującą się na przystanku tramwajowym pn. „Czyżyny”, to ze względu na brak zapewnienia odpowiednich parametrów ciągu pieszego peronu (zbyt wąski peron powodujący zagrożenie bezpieczeństwa pasażerów) wiata z wąską ścianą boczną nie uzyskała stosownego uzgodnienia. 

– W celu zapewniania jak największej możliwej ochrony pasażerów przed warunkami atmosferycznymi zamontowana została, po uzyskaniu zgody zarządcy infrastruktury drogowej, wiata wspornikowa – dodał Muzyk.