„Zadbajmy o potrzebujących mieszkańców Krakowa” – apelują przedstawiciele miejscowego Banku Żywności. I zachęcają firmy i instytucje do przyłączenia się do Krakowskiej Zbiórki Żywności 2023. Zapisy potrwają do 11 września.
Te dane mogą przerażać… Według danych Banku Żywności, w Polsce prawie 2 miliony osób żyje w ubóstwie. Oznacza to, że na wszystkie swoje wydatki mają do dyspozycji mniej niż 700 zł miesięcznie. To mniej niż 23 złote na dzień. Tymczasem w czasach inflacji dramatycznie przybywa potrzebujących – również w Krakowie.
– Mieszkańcy Krakowa: osoby starsze, chore, niepełnosprawne, rodziny wielodzietne, samotni rodzice, bezdomni, bezrobotni i uchodźcy z Ukrainy, to tylko część grup, do których trafia pomoc Banku Żywności i które teraz jeszcze bardziej niż kiedykolwiek potrzebują wsparcia. Zapraszamy do włączenia się w zbiórkę żywności dla osób potrzebujących pomocy. Akcja Krakowska Zbiórka Żywności współorganizowana od 2021 roku przez Miasto Kraków i Bank Żywności w Krakowie jest adresowana do firm, urzędów, uczelni, szkół i innych instytucji z terenu naszego miasta – zachęcają przedstawiciele banku.
Zbiórka odbędzie się w dniach 9-13 października 2023. Organizatorzy Zbiórki proszą o następujące produkty: konserwy mięsne, rybne, warzywne, dżemy, mleko UHT, olej, ryż, cukier, mąka, makaron, kasza, czekolada, soki oraz żywność dla dzieci.
Żeby wziąć udział w Krakowskiej Zbiórce Żywności i pomóc osobom w niedostatku, należy:
– zgłosić chęć udziału mailowo do poniedziałku 11 września – godz. 12.00: kzz@bzkrakow.pl
– wyznaczyć w zgłoszeniu osobę odpowiedzialną za zbiórkę w firmie/instytucji, z którą zostaną ustalone wszystkie szczegóły akcji, podając kontakt mailowy i telefoniczny,
– przygotować miejsce zbiórki. Bank Żywności dostarczy wszystkie potrzebne materiały promocyjne oraz oznakowane kartony na żywność w tygodniu poprzedzającym zbiórkę,
– zapełnić kartony trwałą żywnością,
– poinformować koordynatora Zbiórki, kiedy kartony będą pełne. Bank Żywności zajmie się odbiorem żywności i jej dostarczeniem do potrzebujących.
Firma/instytucja biorąca udział w zbiórce otrzyma również materiały promocyjne w formie elektronicznej w celu nagłośnienia akcji w kanałach komunikacji wewnętrznej.