fbpx
Kraków

Krakowska Straż Miejska szuka nowych funkcjonariuszy!

fot. Straż Miejska Miasta Krakowa

Krakowska straż miejska rozpoczęła poszukiwania nowych funkcjonariuszy. W sumie jest do dyspozycji aż 30 wakatów. O pracę nie będzie jednak łatwo, bo kandydaci będą musieli wykazać się m.in. nieposzlakowaną opinią, ale również… sprawnością fizyczną. 

Rekrutacja jest podzielona na trzy etapy. Pierwszy z nich, to dostarczenie niezbędnych dokumentów w nieprzekraczalnym terminie do 31 maja br. Drugim etapem będzie test wiedzy, który obejmuje zagadnienia z zakresu wiedzy ogólnej, w tym:

  1. Podstawowe informacje o Straży Miejskiej Miasta Krakowa
  2. Samorząd terytorialny ze szczególnym uwzględnieniem samorządu gminnego
  3. Konstytucja –  Sejm, Senat, Prezydent RP
  4. Podstawy topografii miasta

Trzecim etapem jest test sprawnościowy, w którym kandydaci na funkcjonariuszy Straży Miejskiej będą musieli wykonać i zaliczyć podstawowe zadania:

  1. Skok w dal z miejsca
  2. Rzut piłką lekarską (5 kg mężczyźni, 3 kg kobiety)
  3. Zwis na drążku
  4. Plank (deska)
  5. Bieg wahadłowy 10 x 10 metrów.

Poniżej prezentujemy wymogi formalne i dodatkowe informacje dla kandydatów.

  1. Wymagania formalne: 
  • obywatelstwo polskie,
  • ukończony 21 rok życia,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • wykształcenie średnie,
  • nienaganna opinia,
  • sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
  • niekaralność sądowa za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
  • uregulowany stosunek do służby wojskowej.

2. Wymagania dodatkowe:

  • wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: prawo, administracja, bezpieczeństwo narodowe,
  • ukończony kurs podstawowy dla strażników gminnych/miejskich,
  • zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
  • znajomość języków obcych,
  • umiejętność obsługi komputera,
  • znajomość topografii Krakowa,
  • prawo jazdy kat. B,
  • umiejętność podporządkowania się szczególnej dyscyplinie służbowej,
  • umiejętność pracy w grupie,
  • odporność na stres.

3. Zakres obowiązków:

  • ochrona porządku publicznego na terenie Miasta Krakowa,
  • realizacja zadań i obowiązków nałożonych przez ustawę o strażach gminnych i akty prawa
  •  miejscowego.

4. Warunki pracy i płacy:

  • praca patrolowa w terenie,
  • trzy zmiany,
  • 8 lub 12 godzin dziennie w równoważnym systemie czasu pracy,
  • przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy przez wszystkie dni tygodnia,
  • umowa o pracę na czas określony,
  • wynagrodzenie zasadnicze 3 100 zł brutto (w trakcie trzymiesięcznego szkolenia  podstawowego), 3 450 zł brutto (po ukończeniu szkolenia podstawowego i zdaniu egzaminu),
  • dodatek za wieloletnią pracę (5-20%) uzależniony od posiadanego stażu pracy,
  • dopłaty do godzin nocnych, nadliczbowych,
  • premia regulaminowa (po ukończeniu szkolenia podstawowego i zdaniu egzaminu),
  • system nagród uznaniowych,
  • dodatkowe roczne wynagrodzenie, tzw. „trzynasta pensja”,
  • bogaty pakiet świadczeń socjalnych,
  • możliwość skorzystania z pakietów ubezpieczeń medycznych.
  • 5. Wymagane dokumenty:
  • CV,
  • kwestionariusz personalny kandydata,
  • książeczka wojskowa (kserokopia stron z wpisami, oryginał do wglądu),
  • dokumenty poświadczające wykształcenie (kserokopie, oryginały do wglądu),
  • oświadczenie własne kandydata o niekaralności.

6. Termin i miejsce składania dokumentów:

Aplikacje można składać osobiście lub  za pośrednictwem poczty pod adresem:

Straż Miejska Miasta Krakowa

ul. Dobrego Pasterza 116

31-416 Kraków
oraz w formie elektronicznej na adres kadry@strazmiejska.krakow.pl
w terminie od dnia 20 lutego 2020 r. do dnia 31 maja 2020 r. do godz. 1200