Wiemy już, jak będzie wyglądał logotyp Igrzysk Europejskich, które w przyszłym roku odbędą się w Krakowie i w Małopolsce. Grafikę zaprezentowano podczas specjalnej konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim. Zwycięski okazał się projekt krakowskiej firmy Advertstudio.
Na specjalnej konferencji prasowej zapowiadającej identyfikację Igrzysk Europejskich 2023, zaprezentowano nie tylko logotyp, ale również oprawę graficzną imprezy. Zapytanie ofertowe organizatorów dotyczyło bowiem stworzenia logotypu, papieru firmowego, wizytówek, dyplomów, teczek, tabliczek informacyjnych, ale również materiałów reklamowych, w tym banerów, flag, rollup’ów czy ścianek ekspozycyjnych oraz balonów i namiotów. W ramach projektu wykonawca musiał również zapewnić stworzenie grafiki na potrzeby social mediów oraz strony www, a także elementów oznaczenia miast i regionu. Zwycięski okazał się projekt zaproponowany przez firmę Advertstudio z siedzibą w Krakowie, która wyceniła usługę na blisko 107 tys. złotych.
Dziś wieczorem (tj. 21 czerwca) na pl. Szczepańskim rozpocznie się oficjalne odliczanie do rozpoczęcia igrzysk. Krakowianie będą mogli wziąć udział w prezentacji logotypu oraz pierwszego spotu reklamowego zapowiadającego to wydarzenie. Dodatkowo dziś w Krakowie zostanie uruchomiony zegar odliczający 365 dni do rozpoczęcia Igrzysk Europejskich. W związku z tym przez cały dzień na miejscu będą odbywały się gry, zabawy i liczne atrakcje dla całych rodzin.
Czasu na przygotowania jest coraz mniej, a pracy do wykonania nie brakuje. Miasto musi bowiem zorganizować przetargi i uzyskać wszystkie niezbędne dokumentacje oraz przeprowadzić liczne inwestycje infrastrukturalne, oraz przygotować miasto i obiekty na przyjęcie sportowców z całej Europy. Dziś rozpocznie się zatem ostateczne odliczanie i wyczekiwanie, czy Kraków sprosta niełatwemu zadaniu.