fbpx
Kraków

Kraków ma nowy plan na swoją markę. Teraz czeka na opinię mieszkańców

fot. Lubię Kraków

Miasto przygotowało nowy program strategicznej komunikacji marki Krakowa na lata 2023-2030. Teraz urzędnicy czekają na głos i uwagi mieszkańców oraz organizacji pozarządowych w tej sprawie. Konsultacje społeczne potrwają do 16 grudnia. W tym czasie mieszkańcy będą mogli wziąć udział w spotkaniu otwartym, dyżurach ekspertów i skorzystać ze specjalnej anonimowej ankiety dostępnej online.

„W celu dokonania odświeżenia tożsamości marki Krakowa, pod wpływem zmieniających się warunków otoczenia społecznego i ekonomicznego, bazując na zebranych wynikach analiz i badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych, należało odpowiedzieć na następujące pytania: Jaką marką jest Kraków? Co jest jej siłą? Co jednocześnie prawdziwego, ale syntetycznego, atrakcyjnego, ale prostego można powiedzieć o Krakowie, aby trafnie określić rdzeń marki tego wyjątkowego miasta?” – czytamy w dokumencie przygotowanym przez Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa. Określono w nim, w jaki sposób w najbliższych latach Kraków, jako marka, powinien promować się na arenie międzynarodowej i które kierunki promocji są najbardziej pożądane dla osiągnięcia sukcesu turystycznego, biorąc również pod uwagę turystykę biznesową.

Konsultacje społeczne w tej sprawie potrwają do 16 grudnia. W tym czasie odbędą się:

  • Otwarte spotkanie stacjonarne z mieszkańcami i organizacjami pozarządowymi:
    • 8 grudnia, w godz. 18.00-20.00 – siedziba Urzędu Miasta Krakowa UMK, ul. Bracka 10
  • Dyżury ekspertów pod numerami telefonów 609 659 808 lub 506 170 681
    • 7 grudnia, w godz. 10.00-12.00
    • 14 grudnia, w godz. 10.00-12.00.

Mieszkańcy mają również możliwość skorzystania z anonimowej ankiety dostępnej pod TYM adresem internetowym. Istnieje również możliwość przekazywania wniosków i uwag do projektu urzędników:

  • w formie skanu/zdjęcia drogą elektroniczną na adres e-mail: konsultacje@um.krakow.pl
  • pocztą tradycyjną na adres: Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia, ul. Jana Dekerta 24, 30-703 Kraków z dopiskiem: Konsultacje społeczne dotyczące PSK 2023-2030
  • Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z dopiskiem: Konsultacje społeczne dotyczące PSK 2023-2030
  • podczas spotkania konsultacyjnego.

W projekcie programu strategicznej komunikacji marki Krakowa na lata 2023-2030 podkreślono, że  kluczowymi wartościami marki są mądrość, twórczość, współpraca oraz przyjaźń i to wokół nich powinna być budowana komunikacja zmierzająca do zwiększenia rozpoznawalności Krakowa i budowania pozytywnego odbioru miasta.