Tory, tramwaje to jedno. Ważne są także przystanki. Wiemy, gdzie będzie można wsiąść do tramwaju zmierzającego do i z Mistrzejowic.
Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic zaczęła się niedawno, ale już wiemy, gdzie będziemy mogli wsiąść do tramwaju. Jak podkreślają pracownicy krakowskiego magistratu, oddanie do użytku nowej trasy jest planowane na koniec 2025 roku, lecz krakowianie już kierują zapytania o to, gdzie zlokalizowane zostaną przystanki.
– Na terenie inwestycji występuje nie tylko gęsta zabudowa mieszkaniowa, ale także obszary generujące duży ruch, takie jak strefy biurowe, centra handlowe, kino czy park wodny. W związku z tym lokalizacje przystanków zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić mieszkańcom jak najszerszy dostęp do tych miejsc – wyjaśniają krakowscy urzędnicy.
Jak dodają, każdy przystanek będzie wyposażony w wiatę chroniącą przed słońcem i deszczem. Dodatkowo tam, gdzie było to technicznie możliwe, na peronach tramwajowych i autobusowych zaprojektowano nowe nasadzenia.
Oto, gdzie powstaną przystanki:
– na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Meissnera
– w rejonie ul. Ugorek
– w rejonie skrzyżowań z ulicami Mieczysława Pszona i Kazimierza Chałupnika
– w rejonie ronda Młyńskiego (przystanek podziemny)
– w rejonie ronda Polsadu (przystanek podziemny)
– w rejonie ronda Barei, przy ul. Dobrego Pasterza
– przy ul. Dobrego Pasterza w rejonie ul. Krzesławickiej
– przy ul. Bohomolca w rejonie ul. Kniaźnina
– przy ul. Jancarza w rejonie os. Oświecenia
– na przebudowanej pętli Mistrzejowice.
Przedstawiciele ratusza zapewniają, że do przystanków podziemnych w okolicy rond Młyńskiego i Polsadu będzie się można dostać schodami tradycyjnymi i ruchomymi, a także windami. W przestrzeniach podziemnych przewidziane są rampy i miejsca do wsiadania przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.