Krakowianie chętnie korzystają z Krakowskiego Centrum Kontaktu. To alternatywa dla wizyty w urzędzie, która poprzez telefon pozwala nie tylko zasięgnąć pomocy urzędników, ale również załatwić część spraw i zdobyć porady. W ubiegłym roku z takiego rozwiązania skorzystało ponad 157 tys. mieszkańców.
Dzięki połączeniom Krakowskiego Centrum Kontaktu udzielano m.in. informacji Wydziału Spraw Administracyjnych, Urzędu Stanu Cywilnego czy Grodzkiego Urzędu Pracy, Wydziału Kształtowania Środowiska, Wydział Geodezji oraz Zarządu Zieleni Miejskiej. Z wyliczeń wiceprezydenta Krakowa Bogusława Kośmidra wynika, że większość spraw udało się załatwić w bezpośrednim połączeniu. Jedynie niektóre sprawy, z uwagi na duży poziom skomplikowania bądź wymaganą, precyzyjną wiedzę urzędniczą, były przełączane do tzw. II linii kontaktu, do poszczególnych komórek urzędów.
W ramach funkcjonowania KCK nie tylko można załatwić sprawy i uzyskać pomoc, ale również zgłosić swoje zastrzeżenia oraz interwencje w wielu urzędowych i miejskich sprawach. Wystarczy skorzystać z kontaktu pod numerem telefonu 12 616 55 55.