fbpx
Komunikacja

Nowe autobusy dla MPK – oferty złożyli Autosan i Solaris

fot. MPK Kraków

Autosan i Solaris chcą dostarczyć nowe autobusy dla krakowskiego MPK. Obaj producenci przedstawili oferty na dostawę w sumie 45 pojazdów w formie leasingu. Teraz wszystkie propozycje zostaną sprawdzone. Dopiero wtedy poznamy ostateczną decyzję przewoźnika.

Właściciel marki Autosan – Huta Stalowa Wola SA Oddział Autosan w Sanoku wraz Millennium Leasing sp. z o.o. –  przedstawił ofertę na dostawę ośmiu autobusów midi o długości ok. 9 metrów napędzanymi silnikami spalinowymi w wysokości blisko 17,8 mln zł.

Z kolei firma Solaris Bus & Coach sp. z o.o. wraz z Millennium Leasing sp. z o.o. przedstawiła dwie oferty:

  • na dostawę 25 autobusów hybrydowych o długości ok. 12 m, przeznaczonych do obsługi przede wszystkim linii miejskich, w wysokości 66,3 mln zł.
  • na dostawę 12 autobusów hybrydowych o długości 12 m, przeznaczonych do obsługi przede wszystkim linii aglomeracyjnych, w wysokości 31,7 mln zł.

– Wszystkie oferty będą teraz weryfikowane i sprawdzane. Przetarg na nowe autobusy wynika z potrzeby zwiększenia liczby pojazdów we flocie MPK potrzebnych do obsługi systematycznie powiększającej się siatki połączeń w Krakowie oraz w aglomeracji. Jednoczenie pozwoli na wycofanie najstarszych autobusów z floty krakowskiego przewoźnika – informuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie.

MPK otworzyło również oferty w przetargu dotyczącym modyfikacji baterii w 20 autobusach marki Solaris z 2017 r. (17 autobusów 12-metrowych i trzech przegubowych). W tym postępowaniu oferty złożyły dwie firmy:

  • Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – 14,2 mln zł
  • Ennovation Technology Sp. z o.o. – 12,1 mln zł.

Po wymianie baterii zasięg autobusów elektrycznych na jednym ładowaniu ma wynieść co najmniej 150 km. Wybrany wykonawca będzie musiał także przeprowadzić m.in. montaż dodatkowej niezbędnej instalacji chłodzenia baterii  oraz aktualizację oprogramowania zarządzania procesem ładowania. Musi to oczywiście uwzględniać dwa rodzaje ładowania baterii – przez wtyczkę i pantograf.