Aby petent był dobrze obsługiwany przez urzędnika, ten musi wiedzieć, że może obsługiwać go lepiej. Krakowianie mogą wyrazić swoją opinię na temat pracy pracowników ratusza.
Jesteś zadowolony z pracy krakowskiego urzędnika – podziel się tym. Nie jesteś zadowolony – tym bardziej wyraź swoją opinię. Ratusz prowadzi badania ankietowe klientów urzędu. Magistrat zaprasza do wypełnienia krótkiej ankiety , której wyniki mają pomóc ocenić poziom zadowolenia z jakości obsługi w UMK.
– Jakość obsługi klienta w Urzędzie Miasta Krakowa można oceniać za pomocą indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych, przeprowadzanych przez ankieterów w poszczególnych budynkach urzędu oraz poprzez elektroniczną wersję ankiety. Badanie jest prowadzone we współpracy z firmą Lokalne Badania Społeczne – wyjaśniają przedstawiciele urzędu miejskiego.
Zasadniczym celem jest określenie mocnych i słabych stron urzędu, zauważanych przez klientów i pożądanych zmian w sposobie pracy UMK. Na podstawie wyników pomiaru podjęte zostaną działania na rzecz podniesienia jakości obsługi w UMK.
Jak dodają, badanie Satysfakcji Klienta UMK prowadzone jest w Urzędzie Miasta Krakowa od roku 2006. Natomiast do roku 2016 odbywało się wyłącznie w formie indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych, przeprowadzanych na terenie Urzędu Miasta Krakowa w godzinach pracy urzędu z klientami załatwiającymi sprawę w dniu badania w wybranych komórkach organizacyjnych UMK.
– Z uwagi na okoliczność, że część klientów UMK załatwia sprawy urzędowe przy wykorzystaniu instrumentów elektronicznych, „tradycyjne” badania ankietowe poszerzono od roku 2017 o badanie w formie elektronicznej – podaje serwis prasowy miasta.