fbpx
Kraków

Krakowianie ocenili pracę krakowskiego magistratu, co do poprawy?

fot. Gnesener1900, CC BY-SA via Wikimedia Commons

Krakowianie ocenili prace krakowskiego magistratu i zwrócili uwagę na problemy, które powinny zostać jak najszybciej poprawione. To głównie brak odpowiedniej liczby miejsc parkingowych, zbyt długi okres oczekiwania na załatwienie sprawy oraz utrudniony dostęp dla osób niepełnosprawnych. To już szesnasta edycja badania satysfakcji petentów magistratu. W sumie wzięło w nim udział ponad 1600 osób. 

Krakowianie docenili uprzejmość oraz życzliwość i kompetencję urzędników krakowskiego magistratu. Często wskazywali również na ich profesjonalizm, wygląd i ubiór oraz chęć pomocy obsługiwanym petentom i komunikatywność. Mieszkańcy ocenili pracę magistratu i urzędników na 4,5 w pięciostopniowej skali. To najwyższa ocena ze wszystkich szesnastu edycji badania. To ogromny sukces, ale nie obyło się bez zwrócenia uwagi na problemy, które nadal wymagają poprawy. 

Krakowianie najbardziej narzekali na brak wystarczającej liczby miejsc parkingowych w rejonie jednostek magistratu, co utrudnia i przede wszystkim wydłuża czas załatwienia sprawy. Nie bez znaczenia jest również czas samego wydawania decyzji i procedowania wniosków. Zwracano również uwagę na konieczność zwiększenia dostępności urzędów dla osób niepełnosprawnych.