fbpx
Kraków

Kampania „Bądź wrażliwy – ustąp miejsca” – krok w stronę bardziej przyjaznej komunikacji miejskiej

Fot. Krakow.pl

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie, we współpracy z Urzędem Miasta Krakowa i Radą Krakowskich Seniorów, rozpoczęło kampanię edukacyjną pod wymownym hasłem „Bądź wrażliwy – ustąp miejsca”. Akcja, trwająca przez najbliższe dwa miesiące, ma na celu zwrócenie uwagi na potrzebę wzajemnej życzliwości i wrażliwości w codziennych podróżach komunikacją miejską.

W ramach kampanii szczególny nacisk kładziony będzie na zachęcanie pasażerów do ustępowania miejsc siedzących osobom z ograniczoną mobilnością, takim jak seniorzy, kobiety w ciąży czy opiekunowie podróżujący z małymi dziećmi.

Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa, podkreśla znaczenie inicjatywy: „Ustępowanie miejsca siedzącego w tramwajach i autobusach powinno być czymś naturalnym, ale niestety nie jest. Dlatego tak ważne jest przypominanie o potrzebie tej wrażliwości na innych. Tramwajami i autobusami podróżują przecież osoby starsze, często chore, jadące do przychodni i szpitali. Oni powinni mieć szansę na wygodną i bezpieczną podróż na miejscu siedzącym

Plakaty z hasłem kampanii będą widoczne na wszystkich monitorach w tramwajach i autobusach, a także na części oparć foteli pojazdów MPK. Dodatkowo, hasło będzie można usłyszeć na wybranych przystankach z głośników w tramwajach i autobusach. Informacje o kampanii pojawią się także na portalach krakowskich szkół i uczelni wyższych.

Wspólna inicjatywa MPK SA, Urzędu Miasta Krakowa i Rady Krakowskich Seniorów pokazuje, że każdy gest ustąpienia miejsca ma znaczenie. To nie tylko kampania społeczna, ale także apel o wzajemną troskę i zrozumienie w codziennych podróżach komunikacją publiczną. Zachęcamy wszystkich do aktywnego uczestnictwa i dołączenia do tej ważnej inicjatywy.