Krakowianie stoją w długich kolejkach do jedynego czynnego w mieście punktu sprzedaży biletów krakowskiego MPK. Z uwagi na dużą ilość zachorowań COVID-19 pozostałe miejsca, gdzie pasażerowie mogli zakupić bądź wymienić bilety zostały zamknięte do odwołania.
– Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo pasażerów, dlatego zależy nam na ograniczeniu bezpośrednich wizyt i kontaktów w punktach sprzedaży biletów – poinformowało kilka dni temu krakowskie MPK.
Z ograniczenia bezpośrednich kontaktów w trosce o zdrowie i życie pasażerów niewiele wyszło. Kolejka osób, która ustawia się do jedynego czynnego punktu sprzedaży biletów, ma kilkadziesiąt metrów, a zachowanie dystansu 2 metrów nie zawsze się udaje. Jedynym plusem w tej sytuacji jest, że wszyscy oczekujący do punktu znajdują się na świeżym powietrzu.
Krakowskie MPK przypomina jednak, że wiele spraw można załatwić przez Internet oraz aplikację mobilną lub automaty biletowe. – Apelujemy, aby z otwartego punktu przy ul. Podwale 3/5 korzystały wyłącznie te osoby, których sprawy nie mogą być obecnie realizowane przez Internet – dotyczy to m.in. osób wnioskujących o wydanie lub przedłużenie uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie oraz osób kupujących bilety specjalne – informuje MPK.
PSB przy ul. Podwale 3/5 działa zgodnie z obowiązującymi restrykcyjnymi zasadami sanitarnymi:
- w punkcie są otwarte trzy stanowiska,
- w środku mogą przebywać jednocześnie maksymalnie trzy osoby,
- obsługiwane są wyłącznie osoby z prawidłowo założoną maseczką (zakryte usta i nos),
- po wejściu do punktu należy zdezynfekować ręce,
- osoby oczekujące przed punktem mają obowiązek zachować odpowiedni dystans,
- w czasie godzin otwarcia punktu są przewidziane przerwy konieczne do dezynfekcji pomieszczenia.
W sprawach związanymi z biletami można się kontaktować telefonicznie lub mailowo:
- – Infolinia MPK SA w Krakowie – 12 19 150,
- – Infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00 – czynna od poniedziałku do piątku od 8 do 20,
- – Reklamacje – reklamacje@kkm.krakow.pl.
– W związku z ograniczeniem w funkcjonowaniu punktów sprzedaży biletów informujemy, że zwroty biletów okresowych zapisanych na nośnikach mobilnych można wykonać samodzielnie – aplikacje są wyposażone w taką funkcjonalność. W przypadku posiadania pytań o mKKM prosimy o kontakt z infolinią – 12 19 150, w przypadku pytań o mKK prosimy o kontakt z infolinią – 12 254 14 00 – informują w MPK.
Osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym będą mogły zwrócić bilet wysyłając kartę plastikową drogą pocztową (MPK rekomenduje list polecony) na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków.
– Ważne, aby pamiętać o jednoczesnym wysłaniu informacji o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze – zaznaczają w MPK.
W przypadku wysłania do MPK karty plastikowej klient może złożyć również pisemną dyspozycję o odesłaniu karty plastikowej z anulowanym biletem wraz z podaniem adresu korespondencyjnego. W takim przypadku karta zostanie wysłana drogą pocztową, listem poleconym na wskazany adres. W razie braku takiej dyspozycji karta będzie do odbioru osobistego w punkcie sprzedaży biletów, przy ul Podwale 3/5.
– Zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet okresowy nastąpi za okres od daty stempla pocztowego do dnia upływu ważności biletu. Należy pamiętać, że zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa zwrotu biletu można dokonać na minimum 16 dni przed upływem jego ważności – informują w MPK. – Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa nie ma możliwości: zawieszenia, zamrożenia i zmiany daty ważności zakupionego już biletu okresowego osoby składające wnioski o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej zachęcamy do zrobienia tego przez Internet – na stronie www.kk.krakow.pl i wybór nośnika mobilnego – dodają.
Osoby, które potrzebują uzyskać fakturę za zakupiony bilet, mogą to zrobić przez internet – wystarczy wysłać taki wniosek na adres fakturyPSB@mpk.krakow.pl.
MPK przypomina również, że na wymianę biletów papierowych z nieaktualnej już taryfy na nowe bilety, jest czas do końca lipca 2021 roku.