Urzędnicy nie mają wątpliwości, że marzec nie będzie najłatwiejszy dla kierowców poruszających się po północnej części Krakowa. Budowa nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic wchodzi w kolejne etapy, które obejmą swoim zasięgiem m.in. ul. Młyńska oraz skrzyżowanie z ul. Miechowity. Paradoksalnie to jednak dobra informacja, bo oznacza, że prace idą zgodnie z planem i pełną parą, choć warto pamiętać, że do końca prac jeszcze daleka droga.
Pod koniec lutego wykonawca wprowadził kolejne zmiany w organizacji ruchu na terenie prac. Pojawiły się zamknięcia i zwężenia jezdni. Na ul. Lublańskiej ruch pomiędzy rondem Polsad i rondem Barei obywa się wyłącznie po zachodniej jezdni, na której wyznaczono po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku. Dodatkowo pojawiło się tymczasowe skrzyżowanie z ul. Lublańską na wysokość wyjazdu z ul. Promienistych, gdzie zostaje przekierowany ruch pojazdów od i do al. Bora-Komorowskiego.
Z kolei w marcu W połowie miesiąca planowane jest wdrożenie czasowej organizacji ruchu etap 2.4. Zmiany będą dotyczyły ulicy Młyńskiej i przesunięcia obecnej przełączki w kierunku północnym. Dodatkowo wyłączone będzie skrzyżowanie ul. Miechowity z ul. Młyńską, a dojazd będzie się odbywał objazdem przez ul. Stanisława ze Skalbmierza.
Zaczynamy przygotowania i niwelację terenu pod wykonanie prac żelbetowych na stacji „Rondo Polsad” oraz będziemy spawać głowice baret, czyli docelowych słupów podtrzymujących strop stacji. W marcu rozpoczynamy również głębienie ścian szczelinowych na stacji „Rondo Młyńskie” i komorze rozjazdowej KST. Będzie to rozpoczęcie robót konstrukcyjnych na tym etapie prac tunelowych. Ponadto prace będą również obejmowały budowę platform na rondzie Młyńskim, pod estakadą w ciągu ul. Bora Komorowskiego oraz wykop pod ich budowę na ul. Lublańskiej.
Będziemy kontynuować prace związane z Sudołem Dominikańskim, które obejmują między innymi dalszy montaż elementów prefabrykowanych i korytowanie zachodniego odcinka ul. Młyńskiej.
Podobnie jak w poprzednich miesiącach, kontynuowana będzie przebudowa licznych sieci podziemnych.