fbpx
Komunikacja

Będą kolejne zmiany w organizacji ruchu w związku z budową tramwaju do Mistrzejowic

fot. Tramwaj Do Mistrzejowic.pl

Urzędnicy nie mają wątpliwości, że marzec nie będzie najłatwiejszy dla kierowców poruszających się po północnej części Krakowa. Budowa nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic wchodzi w kolejne etapy, które obejmą swoim zasięgiem m.in. ul. Młyńska oraz skrzyżowanie z ul. Miechowity. Paradoksalnie to jednak dobra informacja, bo oznacza, że prace idą zgodnie z planem i pełną parą, choć warto pamiętać, że do końca prac jeszcze daleka droga.

Pod koniec lutego wykonawca wprowadził kolejne zmiany w organizacji ruchu na terenie prac. Pojawiły się zamknięcia i zwężenia jezdni. Na ul. Lublańskiej ruch pomiędzy rondem Polsad i rondem Barei obywa się wyłącznie po zachodniej jezdni, na której wyznaczono po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku. Dodatkowo pojawiło się tymczasowe skrzyżowanie z ul. Lublańską na wysokość wyjazdu z ul. Promienistych, gdzie zostaje przekierowany ruch pojazdów od i do al. Bora-Komorowskiego.

Z kolei w marcu W połowie miesiąca planowane jest wdrożenie czasowej organizacji ruchu etap 2.4. Zmiany będą dotyczyły ulicy Młyńskiej i przesunięcia obecnej przełączki w kierunku północnym. Dodatkowo wyłączone będzie skrzyżowanie ul. Miechowity z ul. Młyńską, a dojazd będzie się odbywał objazdem przez ul. Stanisława ze Skalbmierza.

Zaczynamy przygotowania i niwelację terenu pod wykonanie prac żelbetowych na stacji „Rondo Polsad” oraz będziemy spawać głowice baret, czyli docelowych słupów podtrzymujących strop stacji. W marcu rozpoczynamy również głębienie ścian szczelinowych na stacji „Rondo Młyńskie” i komorze rozjazdowej KST. Będzie to rozpoczęcie robót konstrukcyjnych na tym etapie prac tunelowych. Ponadto prace będą również obejmowały budowę platform na rondzie Młyńskim, pod estakadą w ciągu ul. Bora Komorowskiego orazwykop pod ich budowę na ul. Lublańskiej.

Będziemy kontynuować prace związane z Sudołem Dominikańskim, które obejmują między innymi dalszy montaż elementów prefabrykowanych i korytowanie zachodniego odcinka ul. Młyńskiej.

Podobnie jak w poprzednich miesiącach, kontynuowana będzie przebudowa licznych sieci podziemnych.