fbpx
Komunikacja

Jedyny Punkt Sprzedaży Biletów MPK zamknięty z powodu… koronawirusa

Koniec z kolejkami do jedynego w Krakowie, czynnego Punktu Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale. Krakowskie MPK przekazało, że punkt zostaje zamknięty do odwołania ze względu na wykrycie u jednego z pracowników zakażenia koronawirusem. W ostatnich tygodniach informowaliśmy o długich kolejkach ustawiających się do punktu i problemach pasażerów w związku z zamknięciem pozostałych Punktów Sprzedaży Biletów. Teraz sytuacja stanie się jeszcze trudniejsza.

Kolejki do Punktu Sprzedaży Biletów ustawiały się na ul. Podwale od wielu dni. Pasażerowie mimo opadów deszczu i śniegu oraz niskich temperatur stali i cierpliwie czekali np. na przedłużenie swojej Karty Krakowskiej czy obsługi biletów okresowych. Krakowskie MPK. Teraz swoje sprawy będą musieli próbować załatwić wyłącznie przez Internet bądź telefonicznie.

– No przecież logicznym było „rozładować kolejki” zamknięciem pozostałych punktów prawda? – dopytuje na facebookowym profilu krakowskiego MPK jeden z internautów.

Pasażerowie oburzeni zamknięciem Punktów Sprzedaży Biletów z powodu pandemii koronawirusa podkreślają, że MPK najpierw zmusiło ich do stania i tłoczenia się w długich kolejkach, a teraz zostawia ich z problemem.

– Brawo, zemścił się na was idiotyczny pomysł, jakim było zamykanie wszystkich punktów poza jednym. I to jeszcze rzekomo w imię walki z epidemią. – pisze Pan Piotr.

Z kolei krakowskie MPK informuje, że:

  • osoby, które nie będą w stanie przedłużyć uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie i będą zmuszone kupić droższy bilet, proszone są o zgłoszenie tego faktu na adres reklamacje@kkm.krakow.pl. Po otwarciu PSB osoby te otrzymają zwrot wydanych dodatkowo środków, po dopełnieniu procedury potwierdzenia płacenia podatku w Krakowie i okazaniu np. pierwszej strony PIT.
  • osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym mogą zwrócić bilet wysyłając kartę plastikową drogą pocztową (najlepiej listem poleconym) na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków.

Ponadto istnieje możliwość:

  • złożenie wniosku o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej – na stronie www.kk.krakow.pl
  • uzyskanie faktury za zakupiony bilet – wystarczy wysłać wniosek na adres fakturyPSB@mpk.krakow.pl
  • zakup biletów okresowych – na stronie https://m.kkm.krakow.pl oraz https://ebilet.kkm.krakow.pl.